Wednesday, December 5, 2012

pelayaran sebuah perasaan.


Kadang-kadang kita tanya pada diri."kenapa dengan aku hari ni?"
Kadang-kadang kita berbisik dalam hati"mengapa orang sekeliling aku tidak ambil peduli akan aku?"
Kadang-kadang kita tercari-cari"mana pergi semua kawan-kawan aku ni?"
Kita semua bermunajat kapada Allah apabila dilanda musibah atau kesunyian"Ya Allah,aku sedih Ya Allah..!""Ya Allah,tolonglah hambaMu ini Ya Allah!"

Kita merintih,Kita meraung...keseorangan..
Dalam hati berbisik-bisik(Ish,ke mana semua orang menghilangkan diri di saat memerlukan sokongan dan dorongan.)

MENGAPA?saat kita dalam kesusahan,TIADA siapa yang menghulurkan tangan untuk memberikan pertolongan.
MENGAPA?saat kita dalam kesedihan,TIADA siapa yang datang menenangkan hati kita.

Pernahkah kita TERFIKIR...
Mengapa semua ini berlaku pada diri kita..?

Semua persoalan terungkai dengan sendirinya...

CUBA  kita menoleh kebelakang dan mengimbas kembali semua perbuatan kita pada setiap insan di atas muka bumi ini...Adakah kita menghulurkan tangan di saat mereka memerlukan kita?Adakah kita senantiasa berada di sisi mereka di saat mereka keseorangan?Adakah kita sudah cukup berbakti kepada orang lain untuk diberikan ganjaran yang istimewa?

Semua perbuatan kita sentiasa di lihat oleh Yang Maha Esa..
Segala amalan kita dicatat oleh malaikat kiri kanan tanpa rasa jemu..

Ingatlah wahai saudara saudariku....
Segala perbuatan baik kita akan dibalas dengan kebaikan..
Segala perbuatan buruk kita akan dibalas dengan keburukan
Sengguhnya Allah itu Maha Adil....!

1 comment: